Fotografiranje istog Borisa Cvjetanovića


Foto: Boris Cvjetanović

Dragi prijatelji i drage prijateljice Atelijera Žitnjak, s veseljem objavljujemo da ćemo u četvrtak, 27.4. od 15 do 18 h, održati malu radionicu Fotografiranje istog, pod vodstvom našeg Borisa Cvjetanovića. Odazovite se i odvojite malko vremena za fotografiju, iznenadite svoje uhodane poglede i ponudite im nešto novo!

Fotografiranje istog će, prije svega, biti radionica gledanja, koja je osmišljena kao promatranje i bilježenje okoline kroz proces bivanja u neatraktivnom okruženju i poniranja u vlastiti senzorni svijet. Sudionici/e će pod vodstvom Borisa Cvjetanovića imati priliku promisliti i izvesti fotografiju u nesvakodnevnom kontekstu, koja iz njih samih izvlači nova rješenja i zaključke. Uspoređujući „isto“ svakog sudionika, u drugom dijelu radionice razgovarat ćemo o načinima gledanja i pojedinačnim procesima prilikom fotografiranja istog.

Budući da je broj polaznika ograničen na četiri (4) osobe, javite nam se što prije na atezit@gmail.com (s naznakom: Fotografiranje istog; prijava) kako biste osigurali svoje mjesto i proveli lijepo popodne u Atelijerima Žitnjak. Radionica je namijenjena punoljetnim osobama, a izbor sudionika/ica izvršit će najbrži prst, osim što će prednost imati prijavitelji/ce koji se ne bave profesionalno fotografijom i/ili filmskim snimanjem. Fotografska oprema je dobrodošla, ali nije nužna. Veselimo se vašem dolasku!

Boris Cvjetanović (Zagreb, 1953.) je diplomirao 1976. na Pedagoškoj Akademiji u Zagrebu — Odsjek likovne umjetnosti. Od 1976. do 1984. radio je kao restaurator u Hrvatskom restauratorskom zavodu. Godine 1981. počeo se profesionalno baviti fotografijom. Iste godine počinje raditi za Studentski list, da bi 1987. postao urednik fotografije. Izlagao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama diljem svijeta (Hrvatska, Europa, SAD, Japan, Australija…). Dobitnik je nekoliko prestižnih nagrada (1st Tokyo International Photo-Biennale ’95 u Japanu, Grand Prix na izložbi Hrvatska fotografija ’97. i dr.).

Godine 1996. izdaje knjigu fotografija Prizori bez značaja (kasnije su, u nakladi Umjetničke radionice Petikat, slijedile knjige Novo nebo (2003.), Grad (2016.), Priroda i grad (2018.), a krajem 2022. je objavljena monografija Društvo, s tekstovima Leonide Kovač i Branke Slijepčević). Također su mu 1996. radovi objavljeni u knjizi Echoes — Contemporary Art at the Age of Endless Conclusions Francesca Bonamija (The Monacelli Press, New York, 1996). Dio su nekoliko značajnih javnih zbirki: Tokyo Metropolitan Museum of Photography; Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb; Galerija Dante Marino Cettina, Umag; Muzej moderne i suvremene umjetnosti Rijeka; Galerija umjetnina Split i drugih, te nekoliko privatnih zbirki. Član je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. Bio je hrvatski predstavnik na 50. Venecijanskom bijenalu umjetnosti 2003. (s Anom Opalić; kustosica: Leonida Kovač) i na 13. Venecijanskom bijenalu arhitekture 2012. (s Pulskom grupom, Igorom Bezinovićem, Hrvoslavom Brkušić i Sinišom Labrovićem; kustos: Tomislav Pavelić).

https://petikat.com/boris

Radionica Fotografiranje istog je poduprta u sklopu programa Kultura u zajednici Grada Zagreba.

Suradnja 27.4.2023.